0

فیس‌ واش چیست؟ / مزایا، معایب و نحوه استفاده از فیس‌ واش

فیس‌واش چیست؟ / مزایا، معایب و نحوه استفاده از فیس‌واش

پوست صورت نسبت به قسمت‌های دیگر بدن بیشتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید با استفاده از یک وسیله مناسب مانند فیس‌ واش آن را تمیز کنید. بااین‌حال، هنوز خیلی از افراد نمی‌دانند که فیس‌ واش چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که استفاده از فیس‌ واش برای شستن صورت بسیار مناسب است. البته این در شرایطی است که نحوۀ استفاده از آن را بلد باشید تا بتوانید به نتیجۀ درستی برسید. در ادامه، اطلاعات کاملی درباره این‌که معنی فیس‌ واش چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

برای این‌که بدانید فیس‌ واش برای چیست و چرا از آن استفاده می‌شود، لازم است اطلاعاتی درباره نحوۀ شستشوی صورت داشته باشید. زمانی که در طول روز در بیرون از منزل به‌سر می‌بریم، آلودگی‌های زیادی روی پوست می‌نشینند. این آلودگی‌ها وارد منافذ پوست می‌شوند و به مرور زمان باعث ایجاد آکنه می‌شوند. شما باید تمام تلاش خود را کنید که این آلودگی‌ها به طور کامل از منافذ پوست خارج شوند. در اینجاست که اهمیت بسیار زیاد فیس‌ واش به میان می‌آید.

فیس‌ واش چیست؟

اگر شما هم نمی‌دانید که فیس‌ واش چیست و برای چه کاری از آن استفاده می‌شود، حتماً به این بخش توجه کنید. به‌طورکلی، فیس‌ واش به هر محصول پوستی گفته می‌شود که شما با استفاده از آن، انواع آلودگی‌ها را از روی پوست خود می‌زدایید. در این شرایط، مایع، ژل یا فوم شستشوی صورت به‌عنوان فیس‌ واش در نظر گرفته می‌شوند. کار آن هم این است که تمام منافذ باز پوست را از آلودگی‌ها مصون می‌دارد. همچنین چربی‌های مضر پوست از طریق این محصولات پوستی از بین می‌رود.

فیس‌واش چیست؟

انواع فیس‌ واش

شما باید باتوجه‌به نوع پوست خود، فیس‌ واش مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال، اگر پوست خشک و دهیدراته‌ای دارید، باید محصولی را انتخاب کنید که آبرسان قوی باشد و رطوبت ازدست‌رفته را به پوست شما بازگرداند. این در حالی است که افرادی با پوست چرب، باید از محصولی استفاده کنند که چربی پوست آنها را متعادل سازد. به‌طورکلی، فیس‌ واش ها در نمونه‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند که در ادامه انواع آنها را به شما معرفی می‌کنیم. این محصولات شامل مواردی مانند فوم، ژل، کرم و پن شستشو می‌شوند.

  1. فوم شستشو

فوم شستشو یکی از مهمترین نمونه‌های فیس‌ واش شناخته می‌شود که حالتی کف مانند دارد. این محصول یکی از عمیق‌ترین شوینده‌های پوست شناخته می‌شود. به همین دلیل کسانی که پوست چرب و جوشداری دارند، می‌توانند از فوم شستشو استفاده کنند. برای این‌که بدانید فوم فیس‌ واش چیست باید بگوییم که این محصول دارای فرمولاسیون بسیار قوی است که چربی پوست را متعادل می‌کند. از طرف دیگر، ژل شستشو بافت سبکی دارد و احساس سنگینی به شما دست نمی‌دهد. بعد از مصرف فوم شستشو، پوست شما بسیار نرم و لطیف می‌شود.

  1. ژل شستشو

همان‌طورکه از معنای واژه آن نیز می‌توان متوجه شد، ژل شستشو دارای حالتی ژل‌مانند است. این محصولات نیز مانند نمونه قبلی، با بافت نرم و لطیفی عرضه می‌شوند. بیشتر افراد از ژل شستشو به‌عنوان فیس‌ واش استفاده می‌کنند. پس اگر می‌خواهید بدانید که پرطرفدارترین فیس‌ واش چیست و بیشتر افراد کدام محصول را ترجیح می‌دهند، باید ژل شستشو را به شما معرفی کنیم. ژل‌های شستشو برای افرادی با پوست حساس و خشک، گزینه مناسب‌تری هستند.

  1. کرم شستشو

کرم شستشو یکی دیگر از محصولات بسیار پرکاربرد به‌عنوان فیس‌ واش محسوب می‌شود. پس باید بدانید که کرم فیس‌ واش چیست و چه کاربردی دارد. این محصول مانند کرم است و بافت نرم و لطیفی دارد. فیس‌واش‌های کرم مانند برای افرادی با پوست خشک و حساس مناسب هستند. چراکه باعث افزایش رطوبت و آبرسانی پوست می‌شوند. این محصول به‌خاطر وجود پاک‌کننده‌های قوی می‌تواند خیلی سریع آرایش و آلاینده‌های مضر‌ را از روی پوست پاک کند.

  1. پن شستشو

آخرین نمونۀ فیس‌ واش، پن شستشو است که خیلی به صابون نزدیک است. بااین‌حال، مهمترین تفاوت این محصولات با صابون‌ها این است که PH آن‌ها به طور کامل با پوست مناسب است و به هیچ عنوان آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند. اگر پوست چرب، خشک، حساس، نرمال و جوش‌دار دارید، می‌توانید بدون کمترین نگرانی از این محصول استفاده کنید. حتی بسیاری از این محصولات دارای خاصیت درمانی هستند. پوست را ترمیم کرده و جای آکنه و جوش را از بین می‌برند.

اهمیت استفاده از ژل‌های شستشوی صورت یا فیس‌ واش

طبیعتاً همه شما نیز موقع بیدارشدن هنگام صبح، صورت خود را می‌شویید. ممکن است خیلی از افراد این کار را از روی عادت انجام دهند یا برخی دیگر هم از آن سر باز بزنند. بااین‌حال، این کار باید به‌عنوان یک گزینه اصلی به زندگی شما بازگردد. همچنین شستن صورت با آب به‌تنهایی نمی‌تواند گزینه کافی و مناسبی باشد. به همین دلیل در این شرایط اهمیت استفاده از ژل‌های شستشوی فیس‌ واش به میان می‌آید.

علاوه بر اول صبح، باید شب قبل از خواب نیز از ژل یا فوم‌های شستشو استفاده کنید. چراکه در طول روز آلودگی‌های زیادی روی پوست قرار گرفته‌اند و شما باید با یک پوست کاملاً پاک و تمیز به رختخواب بروید. در این صورت، زمانی که شب در خواب هستید، پوست شما استراحت می‌کند و وقتی از خواب بیدار می‌شوید، جوش و آکنۀ بیشتری در آن نمی‌بینید. به همین دلیل همه افراد باید دو بار در طول روز، حتماً از فیس‌ واش استفاده کنند.

باور اشتباهی که درباره فیس‌ واش وجود دارد، این است که برخی از افراد فکر می‌کنند اگر پوست خشک و دهیدراته‌ای دارند، نیازی نیست که از این محصول استفاده کنند. این در حالی است که شما باید بدانید کار فیس‌ واش چیست و تا چه حد به سلامت انواع پوست کمک می‌کند. بسیاری از فیس‌ واش ها دارای ترکیبات مرطوب‌کننده و آبرسانی هستند و پوست را از حالت خشکی و کدرشدگی نجات می‌دهند. به همین دلیل همه افراد با هر نوع پوستی باید حتماً از این محصول استفاده کنند.

مزایای استفاده از فیس‌ واش

استفاده از فیس‌ واش مزایای بسیار زیادی برای همه افراد دارد. نه‌تنها خانم‌ها، بلکه آقایان نیز باید از فیس‌ واش های متناسب با پوست خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که شما زمانی می‌توانید از مزایای فیس‌ واش بهره‌مند شوید که به‌صورت مداوم و منظم از آن استفاده کنید. پس اگر می‌خواهید بدانید خواص فیس‌ واش چیست و تا چه حد برای پوست مفید است، حتماً به این بخش توجه کنید. در این قسمت برخی از مهمترین مزایای استفاده از فیس‌واش را نام برده‌ایم:

  • کنترل چربی پوست: افرادی با پوست چرب و مستعد آکنه، با استفاده از فیس‌ واش می‌توانند چربی پوست خود را تا حد خیلی زیادی کنترل کنند. در نتیجه، چربی مضر پوست کاهش می‌یابد و جوش‌ها کمتر می‌شوند.
  • پاکسازی عمقی پوست: استفاده از فیس‌ واش باعث می‌شود که همۀ آلودگی‌ها و ذرات ناخالص از منافذ پوست شما خارج شوند و پوستتان به‌صورت کاملاً عمقی پاکسازی شود.
  • افزایش رطوبت پوست: در بسیاری از محصولات باکیفیت، مواد آبرسان و مرطوب‌کننده‌ای وجود دارند که در کنار یکدیگر، باعث حفظ رطوبت پوست می‌شوند.
  • بستن منافذ پوست: باز بودن منافذ پوست، یکی از مهم‌ترین مشکلات بسیاری از افراد به‌خصوص خانم‌هاست زیرا تاثیر زیادی در ظاهر آنها دارد. ازاین‌رو، خانم‌ها باید مطمئن شوند که فیس‌ واش موردنظر آنها می‌تواند منافذ باز پوست را ببندد.
  • جوانسازی و شادابی پوست: در نهایت، تمام مزایای فیس‌ واش باعث می‌شوند که شما پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

معایب فیس‌ واش

مهم‌ترین عوارض و معایب استفاده از فیس‌ واش چیست؟ آیا این احتمال وجود دارد که فیس‌ واش که تا این حد برای پوست مفید است، عوارضی هم داشته باشد؟ در صورت استفاده از محصولات نامرغوب و بی‌کیفیت، مطمئناً باید منتظر عوارض متعددی باشید. این در حالی است که استفاده از محصولات با کیفیت و از برندهای معتبر، هیچ عارضه‌ای را برای شما به همراه نخواهد داشت. در موارد سطحی، استفاده از محصولات بی‌کیفیت باعث می‌شود که شما دچار حساسیت پوستی شوید و پوستتان بیشتر از قبل جوش بزند.

همچنین اگر متناسب با نوع پوست خود فیس‌ واش را خریداری نکرده باشید، این عوارض بیشتر از قبل به چشم می‌آید. به عنوان مثال، افرادی که پوست خشکی دارند، با استفاده از شستشوی مخصوص پوست چرب، پوستشان بیشتر از قبل خشک می‌شود. این در حالی است که وقتی افرادی با پوست چرب ژل شستشو برای پوست خشک استفاده می‌کنند، چربی پوستشان بیشتر از قبل می‌شود. به همین دلیل حتماً این نکات را رعایت کنید تا چنین عوارضی برای شما به وجود نیایند.

نحوۀ استفاده از فیس‌ واش

نحوۀ استفاده از فیس‌ واش برای پاکسازی پوست بسیار راحت است. به همین دلیل شما می‌توانید تنها در چند دقیقه، پوست خود را به‌صورت دو مرحله‌ای پاکسازی کنید. به این منظور، می‌توانید از محصولات مختلفی استفاده کنید. بسیاری از افراد برای استفاده از ژل‌های شستشو از دستگاه فیس‌ واش استفاده می‌کنند. در این صورت، باید بدانید که بهترین دستگاه فیس‌ واش چیست و چگونه باید با محصول موردنظر کار کنید. علاوه بر این، اگر بدانید که فیس‌ واش چکشی چیست نیز می‌توانید از آن برای پخش کردن ژل استفاده کنید.

گاهی مواقع نیز بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با دست خود ژل شستشو را به صورتشان بزنند. اگر نمی‌دانید چگونه باید از آن استفاده کنید، به مراحل زیر توجه داشته باشید. البته این مراحل را زمانی در نظر بگیرید که باتوجه‌به نوع پوست خود، ژل شستشو را خریداری کرده‌اید. در ادامه، مراحل استفاده از فیس‌ واش را برای شما قدم به قدم توضیح داده‌ایم. با انجام این مراحل، می‌توانید نتیجۀ مطلوبی برای استفاده از این محصول بگیرید.

  • در ابتدا کمی پوست خود را با آب مرطوب کنید.
  • سپس مقدار مناسبی از ژل یا سایر محصولات شستشو را به کف دستان خود بریزید. میزان استفاده از این محصول بسته به نوع پوست و کیفیت محصول، می‌تواند متفاوت باشد.
  • اکنون ژل یا فوم شستشوی خود را به‌صورت دورانی و خیلی آرام به همه قسمت‌های صورت خود بزنید.
  • بعد از این‌که چند دقیقه صورت خود را با محصول ذکر شده ماساژ دادید، با آب ولرم آن را بشویید.

بهترین ژل‌های شستشو برای استفاده با فیس‌ واش

ژل‌های شستشو دارای نمونه‌های مختلفی هستند که شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط پوست خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. در وبسایت رسمی کامان می‌توانید بهترین ژل شستشو برای انواع پوست را مشاهده کنید. همچنین اطلاعات کامل هر یک از این محصولات در وبسایت رسمی کامان موجود هستند. تنها کافی است که به این وبسایت مراجعه کرده و محصول موردنظر خود را جستجو کنید. در ادامه، توضیحات مختصری از پرطرفدارترین فیس‌ واش ها در وبسایت رسمی کامان را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بهترین ژل‌های شستشو برای استفاده با فیس‌واش

ژل شستشوی کامان مناسب پوست چرب

بیشتر افرادی که پوست چربی دارند، مستعد جوش و آکنه هستند. به همین دلیل این افراد می‌توانند با استفاده از ژل شستشوی کامان مناسب پوست چرب، چربی پوست خود را کنترل کنند. البته این اصلاً به این معنا نیست که تمام رطوبت پوست از بین می‌رود و پوست خشک می‌شود. در مقابل، شما می‌توانید رطوبت پوست خود را حفظ کنید. اینجا شستشو پوست شما را به‌صورت عمقی تمیز و از ایجاد علائم پیری جلوگیری می‌کند.

از محصول دیدن فرمایید: ژل شستشوی کامان مناسب پوست چرب

ژل شستشو و اسکراب آقایان کامان

پیش‌ازاین نیز گفتیم که فقط خانم‌ها نباید از ژل شستشو استفاده کنند و این موضوع دربارۀ آقایان نیز صدق می‌کند. به این منظور، ژل شستشو و اسکراب آقایان برند کامان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. در این محصول مواد مغذی زیادی مانند هیالورونیک اسید، ویتامین‌های مغذی پوست و مواد مرطوب‌کننده وجود دارند. همچنین در طی روند تولید این فیس‌ واش، از هیچ‌گونه مواد مضری مانند پارابن و سولفات استفاده نشده است.

از محصول دیدن فرمایید: ژل شستشو و اسکراب آقایان کامان

ژل شستشوی صورت کامان مناسب پوست‌های نرمال و مختلف

حتی کسانی که پوست کاملاً نرمال و مختلطی دارند، باید از ژل‌های شستشو استفاده کنند. اما برای این‌که بدانید بهترین فیس‌ واش چیست و این افراد باید از چه محصولاتی استفاده کنند، باید ژل شستشوی کامان را به شما پیشنهاد کنیم. این محصول به‌خاطر داشتن مواد مغذی مانند هیالورونیک اسید، به افزایش و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. درصورتی‌که از این محصول به‌صورت مداوم استفاده کنید، به‌زودی پوستی شاداب و سرزنده خواهید داشت که نشانه‌های پیری به‌راحتی در آن قابل‌مشاهده نیستند.

از محصول دیدن فرمایید: ژل شستشوی صورت کامان مناسب پوست‌های نرمال و مختلف

ژل شستشوی کامان مناسب پوست خشک و حساس

از دیگر محصولاتی که می‌توانید در وبسایت رسمی کامان مشاهده کنید، ژل شستشوی کامان برای پوست خشک و حساس است. افرادی که پوستشان خشک و حساس است بیشتر در معرض پیری زودرس قرار می‌گیرند. چراکه پوست آنها کمترین رطوبت را دارد و بسیار شکننده است. در این شرایط، با استفاده از این ژل شستشو می‌توان از این روند جلوگیری کرد. همچنین کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، می‌توانند نشانه‌های حساسیت پوستی را با مصرف این محصول پوستی از بین ببرند.

از محصول دیدن فرمایید: ژل شستشوی کامان مناسب پوست خشک و حساس

سخن پایانی

در این مطلب توضیح دادیم که فیس‌ واش چیست و چه ارتباطی با آبرسانی و ترمیم‌کنندگی پوست دارد. شما می‌توانید با استفاده از این محصول، پوستی درخشان و سرزنده داشته باشید. کسانی که به دلیل وجود جوش و آکنه در پوست خود اعتمادبه‌نفس کافی ندارند، باید حتماً استفاده از فیس‌ واش را در برنامۀ خود قرار دهند؛ چراکه باعث می‌شود احساس خیلی بهتری نسبت به خود داشته باشند. هرچه این محصولات از برندهای باکیفیت‌تری باشند، سریع‌تر نتیجه نهایی حاصل می‌شود.

سؤالات متداول

  • فیس‌ واش برای چه نوع پوستی مناسب است؟

همۀ افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از فیس‌ واش استفاده کنند و هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. فقط آنها باید فیس‌ واش را باتوجه‌به نوع پوست خود انتخاب کنند.

  • باید فیس‌ واش را با چه چیزی به صورت خود بزنیم؟

شما می‌توانید با دست یا دستگاه مخصوص فیس‌ واش، ژل موردنظر خود را به صورت بزنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که هم دست و هم دستگاه موردنظر باید به طور کامل تمیز باشند.

  • چه زمانی باید از فیس‌ واش استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از این محصول، صبح بعد از بیدارشدن و شب قبل از خوابیدن است. در این زمان‌ها، بیشترین تاثیر استفاده از فیس‌ واش را مشاهده می‌کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *