0

بهترین روتین پوستی بعد از حمام + معرفی بهترین محصولات

بهترین روتین پوستی بعد از حمام + معرفی بهترین محصولات

انجام روتین پوستی یکی از مهم‌ترین اعمالی است که شما می‌توانید برای داشتن پوستی سالم انجام دهید. برخی از افراد به‌عنوان روتین پوستی، فقط از یک مرطوب‌کننده خیلی معمولی استفاده می‌کنند. این روش به‌تنهایی نمی‌تواند پوستی شاداب برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از بهترین زمان‌هایی که شما می‌توانید روتین پوستی خود را رعایت کنید، بعد از حمام است. چراکه در این زمان پوست کاملا پاکسازی شده است و آمادۀ وارد شدن مواد مغذی است. ازاین‌رو، رعایت روتین پوستی بعد از حمام به همۀ افراد پیشنهاد می‌شود.

اگر در حمام از اسکراب استفاده کرده باشید، پوستتان لایه‌برداری شده است. با لایه‌برداری پوست، شرایط برای اضافه‌کردن مواد مغذی به آن راحت‌تر می‌شود. فراموش نکنید که فقط شستشوی صورت و استفاده از مرطوب‌کننده، نمی‌تواند یک روتین پوستی کامل باشد. شما باید بعد از حمام، همۀ محصولات پوستی باکیفیت را به پوست خود بزنید تا خستگی روزانه از بین برود و منافذ پوستتان نفس بکشند. در این شرایط، رعایت ترتیب روتین پوستی بعد از حمام می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی و شادابی پوست داشته باشد.

روتین پوستی قبل و بعد از حمام

ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که آنها فقط باید روتین پوستی بعد از حمام را رعایت کنند و لازم نیست که قبل از آن کاری انجام دهند. اما شما باید قبل از حمام هم برخی کارها را انجام دهید. روتین پوستی قبل از حمام، باعث می‌شود که پوست شما برای حمام و روتین بعد از آن، آماده شود. به این منظور، برخی کارهای ساده وجود دارند که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم. ممکن است بسته به شرایط پوست شما، به اعمال دیگری هم نیاز داشته باشد.

روتین پوستی قبل و بعد از حمام

روتین پوستی قبل از حمام

قبل از حمام، شما باید برای اسکراب و پاکسازی پوست خود در حمام آماده شوید؛ اما برای این منظور، باید دقیقاً چه کارهایی انجام دهید؟ به این منظور، باید از محصولات باکیفیت برند کامان استفاده کنید. در ادامه، توضیح می‌دهیم که مهمترین کارهای روتین قبل از حمام شامل چه مواردی می‌شوند. این اعمال پوستی باعث می‌شوند که به‌مرور زمان، پوست شاداب و درخشانی داشته باشید.

  • شانه زدن مو: شما باید قبل از حمام، موهای خود را کاملاً باز کنید و شانه بزنید تا بتوانید شامپو و انواع محصولات مو را استفاده کنید.
  • پاک‌کردن آرایش از روی پوست: به هیچ عنوان فکر نکنید که حمام رفتن و آب گرفتن روی صورت، باعث ازبین‌بردن آرایش می‌شود. حتی وجود مواد آرایشی روی پوست باعث می‌شود که آب به‌خوبی روی پوست شما قرار نگیرد. به همین دلیل حتما با مواد پاک‌کننده، آرایش خود را تمیز کنید.
  • روغن‌تراپی: شما می‌توانید روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، آرگان، آووکادو و سایر روغن‌های باکیفیت، به ساقۀ مو و بدن خود روغن بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. این روغن‌ها مواد مغذی زیادی را به پوست شما می‌رسانند.

نکات مهم برای روتین پوستی در حمام

بعد از این‌که کارهای بالا را انجام دادید، نوبت به آن می‌رسد که وارد حمام شوید. در حمام نیز باید برخی کارهای خاص انجام دهید؛ این کارها باید قبل از انجام روتین پوستی بعد حمام اعمال شوند. با رعایت این نکات، شما می‌توانید در حمام پوست خود را شاداب و شفاف کنید. البته استفاده از محصولات باکیفیت و معتبر در حمام نیز تأثیر زیادی در این زمینه دارد؛ برای این منظور، محصولات برند کامان می‌توانند گزینۀ بسیار خوبی برای روتین پوستی داخل حمام به شمار بیایند.

  • درجه حرارت مناسب برای آب: به هیچ عنوان از آب خیلی داغ استفاده نکنید؛ چراکه آب بیش‌ازاندازه داغ باعث آسیب دیدن مو و پوست شما می‌شود. آ
  • استفاده از شامپوی باکیفیت برای مو: برای موهای خود بسته به نیازی که دارد، از شامپوی باکیفیت استفاده کنید. مثلا اگر موی شما به‌خاطر رنگ و دکلره آسیب دیده است، باید از شامپوی کامان مخصوص موهای آسیب‌دیده استفاده کنید.
  • استفاده از شامپو بدن: از دیگر نکاتی که باید برای رعایت ترتیب روتین پوستی داخل حمام به آن توجه کنید، استفاده از شامپوی بدن است. شامپوبدن باعث می‌شود که تمام مواد آلوده از روی بدن شما از بین بروند. برای استفاده از این محصول، می‌توانید از لیف مخصوص استفاده کنید. در وبسایت رسمی کامان، انواع شامپو بدن برای آقایان و خانم‌ها با رایحه‌های معطر وجود دارند.
  • استفاده از فیس‌واش برای صورت: برای اعمال شویندۀ مخصوص پوست به صورت، بهتر است از فیس‌واش استفاده کنید؛ چراکه آلودگی‌های کمتری دارد و مواد مغذی را سریع‌تر جذب پوستتان می‌کند.
  • خشک کردن پوست بعد از حمام: در نهایت بعد از این‌که کارهای داخل حمام شما به اتمام رسید، با حوله به‌آرامی پوست خود را خشک کنید. یکی از مهمترین کارهایی که باید برای رعایت روتین پوستی قبل و بعد حمام مدنظر قرار دهید، این است که برای صورت خود، حولۀ مجزایی قرار دهید؛ زیرا پوست صورت، حساس‌تر است.

ترتیب روتین پوستی بعد از حمام

بعد از این‌که حمام شما به اتمام رسید، لازم است کارهایی انجام دهید که پوست لطیف و درخشانی داشته باشید. این نکات هم برای روتین پوستی بعد از حمام کره‌ای صدق می‌کنند و هم برای روتین پوستی بعد از حمام ایرانی که باید رعایت کنید. رعایت مراحل روتین پوستی بعد از حمام باعث می‌شود تا بعد از یک پاکسازی عمیق و عالی، پوست شما آمادگی لازم برای ادامۀ روز را داشته باشد. این مراحل عبارت‌اند از:

  1. مرحلۀ اول؛ تونر

اولین کاری که شما باید بعد از بیرون آمدن از حمام انجام دهید، استفاده از تونر است. به این منظور، باید حتما از تونر مخصوص پوست خود استفاده کنید؛ مثلا برای کسانی که مستعد جوش هستند، تونر مخصوص پوست چرب و جوش‌دار مناسب است؛ اما کسانی که پوست دهیدراته دارند، باید از تونر مخصوص پوست خشک و حساس استفاده کنند. تونر باعث می‌شود که PH پوست شما تا حد زیادی متعادل شود. تنها کافی است که یک پد یا مقداری پنبه را به تونر آغشته کنید و به همۀ قسمت‌های پوست خود بزنید.

  1. مرحلۀ دوم؛ استفاده از ماسک صورت

یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید برای رعایت روتین پوستی دخترانه بعد از حمام انجام دهید، استفاده از ماسک‌های مختلف است. این ماسک‌ها می‌توانند بسته به نوع پوست نیز متفاوت باشند. شما می‌توانید از ماسک‌های ورقه‌ای یا کاسه‌ای استفاده کنید. این ماسک‌ها باعث می‌شوند که پوست شما خیلی درخشان‌تر و زیباتر به نظر برسند. پس بعد از تونر، از این ماسک‌ها استفاده کنید.

  1. مرحلۀ سوم؛ استفاده از سرم آبرسان

در مرحلۀ بعد روتین پوستی صورت بعد از حمام نوبت به آن می‌رسد که از سرم آبرسان استفاده کنید تا نیازهای پوست شما به‌صورت عمقی برطرف شوند. به همین دلیل هر نوع پوستی دارید، حتما از این سرم‌ها برای آبرسانی کامل آن استفاده کنید. البته علاوه بر آبرسان، سرم‌ها نمونه‌های دیگری نیز دارند که خوب هستند. برای مثال، سرم‌های ویتامین سی برای روشن شدن پوست مناسب هستند. این در حالی است که برای نرم و مرطوب کردن پوست می‌توان از سرم‌های ویتامین A استفاده کرد.

  1. مرحلۀ چهارم؛ استفاده از مرطوب‌کننده

استفاده از مرطوب‌کننده، یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی بعد از حمام شناخته می‌شود که البته بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند. زیرا گفتیم که خیلی از افراد به جای رعایت ترتیب روتین پوستی بعد از حمام و استفاده از این محصولات، فقط از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند؛ اما شما باید در مرحلۀ چهارم بعد از آبرسان، از مرطوب‌کننده استفاده کنید. تقریبا بعد از این‌که ۱۰ دقیقه از استفاده از آبرسان گذشت، مقداری مرطوب‌کننده به همه قسمت‌های صورت خود بزنید و بگذارید تا جذب شود.

  1. مرحلۀ پنجم؛ زدن بالم لب

رسیدگی به لب نیز اهمیت بسیار زیادی در زیبایی چهره شما دارد؛ ازاین‌رو، حتما بعد از این‌که کارهای بالا را انجام دادید، به لب‌های خود بالم لب بزنید. استفاده از این محصول باعث می‌شود که خشکی و زبری پوست شما از بین برود. به خصوص اگر می‌خواهید لب‌های مرطوب و شفافی داشته باشید، حتما از این محصول استفاده کنید. نکته جالب درباره بالم لب این است که باعث می‌شود لب‌های شما به طور طبیعی، زیبا و برجسته به نظر برسد. برای رسیدن به این هدف‌، از محصولات باکیفیت از برند کامان استفاده کنید.

مراحل روتین پوستی بدن بعد از حمام

در قسمت‌های قبل مراحل روتین پوستی بعد از حمام صورت را برای شما توضیح دادیم. اکنون باید بدانید که شما باید بعد از حمام، به پوست بدن خود نیز اهمیت بدهید. به این منظور، برخی کارها وجود دارد که با انجام دادن آنها، می‌توانید پوست بدن خود را شاداب و زیبا نگه دارید. به هیچ عنوان از اجزای مختلف بدن خود غافل نشوید.

·      استفاده از لوسیون بدن

اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاری که شما باید بعد از حمام برای بدن خود انجام دهید، استفاده از لوسیون بدن است. لوسیون‌های بدن برای همه افراد با هر نوع پوستی مناسب هستند و باعث می‌شوند که چربی پوست شما متعادل شود. به همین دلیل اگر حساسیت پوستی، خارش و خشکی پوست دارید، حتما از لوسیون استفاده کنید. برخی مواد مغذی موجود در لوسیون بدن کامان شامل مواردی مانند مواد مرطوب‌کننده، نرم‌کننده، ویتامین E، ویتامین D و ویتامین B می‌شوند. بعد از حمام، دست‌های خود را به لوسیون بدن آغشته کرده و به بقیۀ قسمت‌های بدن خود بزنید.

بهترین محصولات برای روتین پوستی بعد از حمام

بعد از این‌که متوجه شدید روتین پوستی بعد از حمام شامل چه مواردی می‌شود و باید چه کارهایی انجام دهید، نوبت به خرید محصولات باکیفیت می‌رسد. همۀ افراد با هر نوع پوستی که داشته باشند، باید روتین پوستی را رعایت کنند. بااین‌حال، این روتین درصورتی کارساز خواهد بود که شما از محصولات پوستی باکیفیت استفاده کنید. به عبارت دیگر، بهترین روتین پوستی بعد از حمام روتینی است که محصولات پوستی باکیفیت در آن وجود دارند. برخی از باکیفیت‌ترین محصولاتی که می‌توانید برای روتین بعد از حمام از آنها استفاده کنید، عبارتند از:

بهترین محصولات برای روتین پوستی بعد از حمام

شامپوی هیر واتر برند کامان

شامپوهای هیر واتر (Hair Water) برند کامان نمونه‌های مختلفی دارند و باعث می‌شوند که موی شما بسیار درخشان و شاداب به نظر برسد. همچنین آقایانی که دچار ریزش مو هستند و می‌خواهند از این روند جلوگیری کنند، می‌توانند از شامپوی هیرواتر استفاده کنند. این شامپوها با بهترین ویتامین‌های موردنیاز مو غنی شده‌اند. به همین دلیل از بروز آسیب به مو جلوگیری می‌کنند. همچنین با مصرف مداوم این شامپو، مشکلاتی مانند شوره سر یا موخوره به وجود نمی‌آیند.

از محصول دیدن کنید: شامپوی هیر واتر برند کامان

روغن بدن کامان

اگر پوست شما بسیار خشک و حساس است، حتما باید از روغن مخصوص بدن استفاده کنید. به این منظور، روغن بدن کامان می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این روغن، تمام مواد مغذی را که پوست به آنها نیاز دارد، در اختیار شما قرار می‌دهد. تنها کافی است که مقداری از آن را به کف دست‌های خود ریخته و به همۀ قسمت‌های بدن خود بزنید. حتما به این نکته توجه کنید که تمام قسمت‌های بدن شما باید به روغن آغشته شوند. پس از نواحی خاصی مانند کف پا، قوزک پا، آرنج و روی زانوها غافل نشوید.

از محصول دیدن کنید: روغن بدن کامان

آبرسان کامان مدل‌های مختلف

در وبسایت رسمی کامان انواع آبرسان‌های مختلف وجود دارند که برخی از آنها شامل مواردی مانند آبرسان کلاژن، آبرسان Q10+VITAMIN E، آبرسان سنسیتیو، آبرسان مدل شب و آبرسان ویتامین c می‌شوند. هر یک از این آبرسان‌ها برای برخی از افراد با نوع خاصی از پوست مناسب هستند. اما به‌طورکلی، مهمترین ویژگی مشترک همه آنها این است که نشانه‌های پیری مانند چین‌وچروک و افتادگی پوست را از بین می‌برند؛ چراکه یکی از مهمترین مواد تشکیل‌دهندۀ این آبرسان‌ها، هیالورونیک اسید است.

از محصول دیدن کنید: آبرسان کامان

بالم لب مدل کامان

برای این‌که روتین پوستی بعد حمام را به طور کامل رعایت کنید، می‌توانید انواع بالم‌های لب را از برند کامان خریداری کنید. این بالم‌های لب دارای طعم‌های مختلف توت فرنگی، آلوئه‌ورا، آلبالو و سایر موارد این‌چنینی هستند. شما می‌توانید خیلی راحت آنها را به لب‌های خود بزنید و مطمئن باشید که لب‌های زیبا و برجسته‌ای خواهید داشت. این محصولات دارای قابلیت جذب سریعی هستند. به همین دلیل هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

از محصول دیدن کنید: بالم لب مدل کامان

شامپو بدن کامان

اگر به دنبال شامپو بدن باکیفیت می‌گردید تا قدرت پاک‌کنندگی بالایی داشته باشد، محصولات برند کامان گزینه مناسبی برای شما هستند. در وبسایت رسمی کامان انواع شامپوهای بدن برای آقایان و خانم‌ها وجود دارد. شما می‌توانید باتوجه‌به نوع پوست خود و نتیجه‌ای که انتظارش را دارید، بهترین شامپو بدن کامان را انتخاب کنید. این شامپوها با رعایت بهترین استانداردهای جهانی تولید شده‌اند و تاثیر زیادی در نرم‌کنندگی و رطوبت پوست دارند. چراکه همۀ مواد مغذی را به پوست می‌رسانند.

از محصول دیدن کنید: شامپو بدن کامان

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعاتی درباره رعایت روتین پوستی بعد از حمام برای بدن و صورت در اختیار شما قرار دادیم و گفتیم که باید چه کارهایی را انجام دهید. با رعایت این مراحل، می‌توانید پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید. توجه داشته باشید که بهترین روتین پوستی بعد از حمام روتینی است که به‌صورت مداوم اعمال شود. یعنی شما نباید انتظار داشته باشید که تنها با یک‌بار استفاده از این محصولات، به نتیجۀ خیلی عجیب‌وغریبی برسید. همچنین سعی کنید از محصولات باکیفیت استفاده کنید تا نتیجۀ دلخواه شما سریع‌تر حاصل شود.

سوالات متداول

آیا روتین پوستی فقط برای بعد از حمام است؟ رعایت روتین پوستی هم برای بعد از حمام و هم برای قبل و حتی در حین حمام کردن است. به همین دلیل شما باید در تمام مراحل قبلی و بعد از حمام، روتین پوستی را رعایت کنید.

آیا رعایت روتین پوستی فقط برای خانم‌ها است؟ هم خانم‌ها و هم آقایان باید روتین پوستی بعد از حمام را رعایت کنند تا به پوست دلخواه خود برسند.

مهمترین عامل در استفاده از روتین پوستی بعد از حمام، چیست؟ مهمترین نکات برای رعایت روتین پوستی، داشتن استمرار و استفاده از محصولات باکیفیت است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *