0

میسلار واتر چیست؟ / معرفی بهترین میسلار واترهای 1403

میسلار واتر چیست؟ / معرفی بهترین میسلار واترهای 1403

احتمالاً شما هم چیزهایی دربارۀ روتین پوستی و استفاده از میسلار واتر شنیده‌اید. اما ممکن است بسیاری از شما هنوز ندانید که میسلار واتر چیست و چرا از آن استفاده می‌شود. این محصول یکی از مهم‌ترین محصولات برای روتین پوستی است که تاثیر بسیار زیادی در درخشندگی صورت شما دارد. اما قبل از استفاده، لازم است بدانید که اصلاً میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه به‌صورت مفصل توضیح می‌دهیم که میسلار واتر برای چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید تا پوستی شاداب و درخشان داشته باشید.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر که خیلی از افراد آن را با نام آرایش پاک‌کن می‌شناسند، محصولی است که از آن برای پاک کردن آرایش استفاده می‌کنند. در این محصول ترکیباتی از روغن و آب وجود دارد. مهمترین دلیل نام‌گذاری این محصول به میسلار واتر، این است که درون آن قطرات ریز روغن با نام میسل در کنار آب که به زبان انگلیسی با نام واتر شناخته می‌شود، قرار دارد. این محصول تاثیر بسیار زیادی در تمیز کردن و زدودن مواد آرایشی و آلودگی‌ها از روی پوست دارد.

پس به طور کلی، می‌توان گفت که میسلار واتر در واقع نوعی محصول برای مراقبت از پوست است که مواد آلوده را از روی پوست شما از بین می‌برد. همان‌طورکه می‌دانید، وجود آلودگی و مواد آرایشی روی پوست برای طولانی مدت، می‌تواند آثار زیان‌باری برای صورت شما داشته باشد. چراکه این مواد آلوده و مواد آرایشی وارد منافذ پوست می‌شوند و همان جا باقی می‌مانند. در نتیجه، باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند. این در حالی است که میسلار واتر از این روند جلوگیری می‌کند و حتی کوچکترین ذرات آلوده را نیز از پوست خارج می‌کند.

طرز استفاده از میسلار واتر

علاوه بر این‌که باید بدانید میسلار واتر چیست و طرز استفاده آن به چه صورت است، نحوۀ درست استفاده از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. می‌توانید این محصول پوستی را با هر نوع پد آرایشی یا پنبه تمیز به‌راحتی روی پوست خود اعمال کنید. برای این‌که از بهداشتی بودن پروسۀ استفاده از میسلار واتر مطمئن شوید، پیشنهاد می‌کنیم که از پدهای پنبه‌ای بزرگی که در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آرایشی به فروش می‌رسند، استفاده کنید. بعد از فراهم کردن این پد و میسلار واتر باکیفیت از برند کامان، کارهای زیر را برای استفاده از این محصول انجام دهید.

  1. در مرحله اول، پد پنبه‌ای تمیز را برداشته و به میسلار واتر آغشته کنید.
  2. مقدار میسلار واتر روی پنبه باید به‌اندازه‌ای باشد که همۀ قسمت‌های صورت شما را پوشش دهد.
  3. سپس تنها کافی است که پد پنبه‌ای حاوی میسلار واتر را روی همه قسمت‌های صورت خود بکشید تا تمام صورت شما تمیز شود.
  4. اکنون برای این‌که اثربخشی میسلار واتر بیشتر و بهتر شود، پد حاوی پاک‌کنندۀ آرایش را روی قسمت‌هایی از صورت که فکر می‌کنید آلودگی و مواد آرایش بیشتری در آن وجود دارد، فشار دهید و کمی نگه دارید. برای قسمت‌های خاصی از صورت خود مانند چشم‌ها نیز باید از همین روش استفاده کنید.

زمان استفاده از میسلار واتر

بهترین زمان استفاده از پاک‌کنندۀ آرایش، زمانی است که صورت شما آرایش دارد و می‌خواهید آن را تمیز کنید. یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی قبل از خواب، تمیز کردن صورت و سپس به رختخواب رفتن است. به هیچ عنوان نباید با صورت غرق در آرایش به تخت خواب بروید. به همین دلیل حتماً قبل از خواب، در ابتدا میسلار واتر را به پنبه بزنید و تمام قسمت‌های صورت خود را تمیز کنید. سپس سایر محصولات روتین پوستی خود را استفاده کنید تا برنامه مراقبتی از پوست شما به اتمام برسد.

توجه داشته باشید که میسلار واتر فقط برای پاک کردن آرایش کاربرد ندارد. شما می‌توانید برای تمیز کردن آلودگی‌ها از روی پوست نیز از این محصول استفاده کنید. به همین دلیل حتی اگر در طول روز آرایش هم نمی‌کنید، بهتر است همچنان شب قبل از خواب از میسلار واتر استفاده کنید. حتی برای افرادی که پوست چربی دارند، استفاده از این محصول موقع صبح و در طول روز نیز پیشنهاد می‌شود.

میسلار واتر برای چه کسانی با چه نوع پوستی مناسب است؟

احتمالاً شما هم تاکنون دیده‌اید که برخی محصولات پوستی فقط برای افرادی با نوع خاصی از پوست مناسب هستند. این در حالی است که این موضوع به هیچ عنوان درباره میسلار واتر صدق نمی‌کند. یعنی هر فردی با هر نوع پوستی که دارد، باید حتماً از میسلار واتر استفاده کند. یکی از مهمترین مزایای این محصول، این است که برای همۀ افراد با هر نوع پوستی مانند پوست چرب، خشک، دهیدراته، حساس و مختلط مناسب است. کسانی که در طول روز با آلودگی‌های بیشتری مواجه هستند، باید بیشتر از سایرین از میسلار واتر استفاده کنند.

انواع میسلار واتر

گفتیم که همۀ افراد با هر نوع پوستی باید از میسلار واتر استفاده کنند. اما قبل از همه چیز، باید بدانید که انواع میسلار واتر چیست و هر فردی با هر نوع پوستی باید از چه محصولی استفاده کند. برای مثال، افرادی با پوست چرب باید از میسلار واتر مخصوص پوست چرب استفاده کنند. این موضوع درباره کسانی که پوست خشک دارند نیز صدق می‌کند. میسلار واترها تنوع زیادی دارند و برای افرادی با هر نوع پوستی مناسب هستند. در ادامه، توضیح مختصری از انواع میسلار واترهای موجود در بازار در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • میسلار واتر برای پوست چرب: کسانی که پوست چربی دارند، باید حتماً از میسلار واتر استفاده کنند. چراکه در صورت عدم استفاده از این محصول، چربی‌ها وارد منافذ پوست می‌شوند و باعث بروز جوش و آکنه خواهد شد.
  • میسلار واتر برای پوست مستعد جوش: کسانی که پوست مستعد جوش دارند یا جای جوش و لکه روی صورت آنها وجود دارد، باید از این محصول استفاده کنند. این محصولات دارای اسید سالیسیلیک هستند و تمام منافذ پوست را از مواد آلوده تمیز می‌کنند. به همین دلیل هم جوش‌های جدیدی روی صورت به وجود نمی‌آید و هم لکۀ جوش‌های قدیمی از بین می‌رود.
  • میسلار واتر برای پوست خشک و حساس: افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، باید خیلی مراقب میسلار واتر انتخابی خود باشند. این افراد باید از محصولاتی استفاده کنند که هیالورونیک اسید دارند و پوست آن‌ها را خشک‌تر از حالتی که در حال حاضر دارد، نمی‌کند. میسلار واترهای حاوی هیالورونیک اسید، باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شوند.
  • میسلار واتر برای پوست مختلط: کسانی که پوست مختلط دارند، یعنی قسمتی از پوست آنها چرب و قسمت دیگری خشک است، می‌توانند از محصولات حاوی ویتامین C استفاده کنند تا رطوبت کافی را به همۀ قسمت‌های پوست آنها برساند و چربی صورت را تنظیم کند.

کاربردهای میسلار واتر

شاید برای شما جالب باشد که بدانید میسلار واتر فقط برای از بین بردن آرایش کاربرد ندارد. پیش از این نیز گفتیم که این محصول برای زدودن آلودگی‌ها از روی پوست و پاک کردن منافذ نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر این، استفاده از این محصول برای موارد دیگر و سلامتی پوست نیز کاربرد دارد که بهتر است آنها را بشناسید. در ادامه، توضیح می‌دهیم که میسلار واتر چیست و چه کاربردهایی دارد. این کاربردها نشان می‌دهند که همۀ افراد با هر نوع پوستی باید از این محصول استفاده کنند.

کاربردهای میسلار واتر

  • پاک کردن آرایش از روی صورت
  • زدودن آلودگی‌های درون منافذ پوست
  • تنظیم چربی پوست
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • افزایش رطوبت و طراوت پوست
  • رفع اشتباهات آرایشی مانند خط چشم
  • شادابی پوست
  • رساندن مواد مغذی به پوست

فرق تونر با میسلار واتر چیست؟

اگر به‌درستی متوجه نشوید میسلار واتر برای چیست و چه کاربردی دارد، ممکن است آن را با تونر اشتباه بگیرید. اما باید بدانید که این محصول با تونر تفاوت‌های زیادی دارد و نباید از هیچ یک از آنها به‌جای یکدیگر استفاده کنید. زمانی که متوجه شوید فرق تونر با میسلار واتر چیست درک می‌کنید که استفاده از هر دوی این محصولات برای داشتن پوستی شاداب و سالم، ضروری است. در این بخش، متوجه می‌شوید که فرق تونر با میسلار واتر چیست و هر یک چه کاربردی دارند:

  • مهم‌ترین تفاوت این دو محصول، ساختار آنها است. یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده میسلار واتر، روغن است؛ این در حالی است که تونر اصلاً خاصیت چربی ندارد.
  • زمان استفاده از این محصولات با یکدیگر متفاوت است. شما باید قبل از استفاده از هر محصول پوستی دیگر در روتین، از میسلار واتر استفاده کنید تا در ابتدای کار، آرایش را از صورت خود پاک کنید. این در حالی است که زمان استفاده از تونر، بعد از میسلار و شستن صورت با شویندۀ مخصوص پوست است.
  • با میسلار واتر شما می‌توانید اشتباهات آرایشی خود را برطرف کنید. یعنی اگر قسمتی از آرایش خود مانند خط چشمتان را بد کشیده‌اید، با مقداری از این محصول می‌توانید فقط همان قسمت را پاک و مجدداً اصلاح کنید.
  • در حالی که ممکن است سایر محصولات پوستی رطوبت پوست را از بین ببرند و باعث خشک شدن آن شوند، میسلار واتر به هیچ عنوان به این صورت نیست و نه‌تنها رطوبت پوست را از بین نمی‌برد، بلکه باعث افزایش آبرسانی آن نیز می‌شود.
  • گفتیم که میسلار واتر برای پاک کردن آرایش کاربرد زیادی دارد. در حالی که شما نمی‌توانید برای پاک کردن آرایشتان فقط به تونر بسنده کنید.

فواید استفاده از میسلار واتر

زمانی که بدانید میسلار واتر چیست و چه مزایایی برای پوست دارد، بهتر از اهمیت استفاده از آن آگاه می‌شوید. این محصول آنقدر برای پوست مفید است که استفاده از آن برای هر نوع پوستی پیشنهاد می‌شود. میسلار واترها به‌خاطر داشتن مواد مغذی، تمام مواد موردنیاز پوست را به آن می‌رسانند. به همین دلیل بهتر است افراد از سنین پایین‌تر استفاده از میسلار واتر را در روتین پوستی خود قرار دهند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین فواید استفاده از این محصول را به‌صورت مختصر نام می‌بریم:

  • پاکسازی پوست به صورت عمقی
  • تنظیم چربی پوست
  • مناسب برای انواع پوست
  • آبرسانی و افزایش رطوبت پوست
  • افزایش شفافیت پوست
  • حافظ سلامت پوست
  • محافظت از چربی‌های مفید پوست
  • افزایش خاصیت نفوذ‌پذیری و انعطاف پوست
  • تسکین التهاب پوست
  • نداشتن هرگونه مواد شیمیایی و مضر برای پوست

بهترین میسلار واترها

به‌خاطر استفادۀ بسیاری از افراد از میسلار واتر، این محصولات با تنوع زیادی در بازار وجود دارند. گفتیم که اگرچه این محصول برای همۀ افراد با هر نوع پوستی مناسب است، اما افراد باید بسته به نوع پوست خود، آن را انتخاب کنند. برای مثال، کسانی که پوست چرب دارند، نمی‌توانند از میسلار واتر مخصوص پوست خشک استفاده کنند و برعکس. با رعایت این نکات و استفاده از محصولات مناسب و باکیفیت، می‌توانید از سلامت پوست خود مطمئن شوید. محصولات برند کامان، بهترین و معتبرترین میسلار واترهای موجود در بازار هستند.

میسلار واتر مناسب پوست‌های خشک کامان

کسانی که پوست خشکی دارند، بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی بیشتری دارند. در این شرایط، استفاده از میسلار واتر مناسب پوست‌های خشک کامان می‌تواند گزینۀ بسیار مناسبی برای این افراد باشد. نکتۀ مثبت درباره این محصول این است که آرایش را از روی تمام قسمت‌های صورت مانند لب، چشم و کناره‌های بینی پاک می‌کند. این محصول علاوه بر افزایش رطوبت پوست، به درخشندگی و شفافیت صورت نیز کمک زیادی می‌کند.

از محصول دیدن کنید: میسلار واتر مناسب پوست های خشک کامان

میسلار واتر مناسب پوست‌های چرب کامان

اگر شما هم پوست چربی دارید و همیشه نگران جوش زدن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از میسلار واتر مناسب پوست‌های چرب کامان استفاده کنید. این محصول علاوه بر کنترل چربی پوست، از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری می‌کند. همچنین یکی از درگیری‌های کسانی که پوست چربی دارند، این است که بیشتر مواقع پوست آنها برق می‌زند. این موضوع نیز با استفاده از این محصول به طور کامل برطرف می‌شود. پس با استفاده از میسلار واتر مخصوص پوست چرب از برند کامان، با جوش و آکنه خداحافظی کنید.

از محصول دیدن کنید: میسلار واتر مناسب پوست های چرب کامان

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل برای شما توضیح دادیم که میسلار واتر چیست و چه کاربردهایی دارد. همان‌طورکه متوجه شدید، استفاده از این محصول برای همۀ افراد با هر نوع پوستی ضروری است. چراکه میسلار واتر به‌خاطر داشتن ترکیبات مغذی، تمام مواد آرایشی، آلودگی‌ها و باکتری‌ها را از درون منافذ پوست بیرون می‌کشد. پس اگر پوستی حساس دارید و می‌خواهید شفافیت پوست خود را افزایش دهید، استفاده از میسلار واتر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. تنها کافی است که از محصولات باکیفیت و معتبر استفاده کنید.

سؤالات متداول

  • میسلار واتر برای چه نوع پوستی مناسب است؟

همۀ افراد با هر نوع پوستی باید از میسلار واتر استفاده کنند و تفاوتی از این نظر وجود ندارد. فقط فرد باید با توجه به نوع پوست خود، نوع میسلار واتر را انتخاب کند.

  • بهترین وقت استفاده از میسلار واتر چه زمانی است؟

بهتر است زمانی از میسلار واتر استفاده کنید که آلودگی‌های زیادی روی پوست شما قرار گرفته‌اند. برای مثال، عصر و هنگام شب، می‌تواند بهترین زمان برای استفاده از این محصول باشد. همچنین خوب است اگر هنگام صبح نیز از این محصول استفاده کنید.

  • آیا می‌توان به جای میسلار واتر از تونر استفاده کرد؟

به هیچ عنوان نمی‌توان از تونر به جای میسلار واتر استفاده کرد. چراکه میسلار واتر تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی را از روی پوست می‌زداید. این در حالی است که تونر به هیچ عنوان نمی‌تواند تا این حد خاصیت پاک‌کنندگی داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *