0

20 نکته برای طرز استفاده از لوسیون صورت

20 نکته برای طرز استفاده از لوسیون صورت

پوست صورت در طول روز با عوامل آسیب‌زای مختلفی برخورد می‌کند. به همین دلیل اگر به‌درستی از آن مراقبت نکنید، پوست شما بسیار تحریک‌پذیر می‌شود. به این صورت که حتی در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل، دچار آسیب‌های خیلی شدید می‌شود. ازاین‌رو، مجبور خواهید بود هزینه‌های زیادی برای ترمیم و بازسازی پوست خود بپردازید. در این شرایط، استفاده از لوسیون صورت می‌تواند بهترین و منطقی‌ترین روش برای جلوگیری از بروز این‌گونه مشکلات باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید استفاده از لوسیون صورت بر جوانسازی پوست نیز تاثیر شگرفی دارد. به‌طوری‌که اگر از سال‌های جوانی از این محصول استفاده کنید، دچار پیری زودرس نمی‌شوید. به همین دلیل در سنین میانسالی، چین و چروک‌ها و افتادگی پوست شما بیش از اندازه نمایان نمی‌شود. ازاین‌رو، حتماً استفاده از لوسیون صورت را در برنامه خود قرار دهید. البته لازم است که نحوه استفاده از این محصول را به‌درستی یاد بگیرید تا بهترین فواید را برای شما داشته باشند.

20 نکته برای طرز استفاده از لوسیون صورت

زمانی که پوست شما آمادگی جذب لوسیون را داشت، باید از این محصول روی صورت خود استفاده کنید. به این منظور، بهتر است که در ابتدا صورت خود را کمی مرطوب کنید و وقتی که پوست هنوز کمی رطوبت دارد، مقدار مناسبی از لوسیون را به آن بزنید. برای مالیدن لوسیون روی صورت نیز باید در ابتدا دست‌های خود را به طور کامل بشویید و سپس مقداری لوسیون بر کف دست‌های خود بریزید. بعد از این مرحله، به خوبی لوسیون را در همه قسمت‌های صورت خود پخش کنید.

20 نکته برای طرز استفاده از لوسیون صورت

برای این‌که لوسیون به طور کامل جذب پوست شود، چند دقیقه پوست خود را ماساژ دهید. سعی کنید در این چند دقیقه، هیچ ماده آرایشی دیگری روی پوست خود نزنید تا لوسیون به طور کامل جذب شود. همچنین از استفاده از حوله برای صورت در این زمان خودداری کنید. چند دقیقه صبر کنید تا لوسیون به طور کامل جذب پوست شود. سپس می‌توانید از محصولات پوستی دیگر استفاده کنید. بعد از استفاده از لوسیون متوجه خواهید شد که پوست شما تا چه حد مرطوب و باطراوت شده است.

نکات مهمی برای استفاده از لوسیون صورت وجود دارند که با رعایت آنها، شما می‌توانید بهترین نتیجه را از مصرف این محصول بگیرید. یکی از مهم‌ترین موضوعات، استفاده از محصولات باکیفیت از برندهای معتبر است. در صورت استفاده از لوسیون برند کامان، شما می‌توانید بهترین نتیجه را بعد از زمان بسیار کوتاهی مشاهده کنید. در وبسایت رسمی کامان انواع لوسیون صورت نوزاد و لوسیون صورت زنانه و مردانه ارائه می‌شوند و می‌توانید اطلاعات زیادی درباره این محصولات به دست بیاورید.

در ادامه، مهم‌ترین نکاتی را که باید موقع استفاده از لوسیون صورت به آنها توجه کنید معرفی می‌کنیم. این نکات نشان می‌دهند که لوسیون صورت چیست و چه زمانی باید از این محصول استفاده کنید. با رعایت این موارد، شما می‌توانید بهترین نتیجه و اثربخشی را از مصرف لوسیون بگیرید. پس حتماً تمام این موارد را رعایت کنید تا بتوانید در بازۀ زمانی کوتاهی، پوستی باطراوت و شاداب داشته باشید.

  1. بهترین زمان استفاده از لوسیون صورت

یکی از اصلی‌ترین نکات استفاده از لوسیون، این است که زمان مناسب مصرف آن را بدانید. همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، بهترین زمان استفاده از لوسیون، وقتی است که پوست شما هنوز کمی رطوبت دارد. از این رو، می‌توان گفت که بهترین موقع استفاده از این محصول، بعد از استحمام است. چراکه موقع حمام کردن تمام منافذ پوست باز می‌شوند و رطوبت وارد همۀ این منافذ می‌شود. پس اگر شما در این زمان از لوسیون استفاده کنید، تمام مواد مغذی لوسیون وارد منافذ پوست می‌شوند.

  1. آیا می‌توان از لوسیون بدن برای صورت استفاده کرد؟

در بازار علاوه بر لوسیون‌های صورت، محصولات مختلفی برای بدن نیز وجود دارند. بااین‌حال، باید بدانید که بهتر است تا حد امکان از لوسیون‌های بدن برای صورت خود استفاده نکنید. چراکه سلول‌های پوست نسبت به بدن خیلی حساس‌تر هستند. به همین دلیل اگر از لوسیون بدن برای صورت استفاده کنید، ممکن است پوست شما دچار حساسیت شود. همچنین در نواحی مختلف پوست صورت مانند اطراف چشم، رگ‌های خونی زیادی وجود دارند. در این شرایط اگر از لوسیون بدن در این نواحی استفاده کنید، تعادل چربی پوست بهم می‌ریزد.

با بهم ریختن میزان چربی پوست، ممکن است این چربی افزایش پیدا کند و جوش و آکنه زیادی روی پوست به وجود بیاید. چراکه این چربی‌ها منافذ پوست را به طور کامل می‌بندند و باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند. به همین دلیل به هیچ عنوان نباید از لوسیون‌های بدن برای صورت خود استفاده کنید. به منظور داشتن پوستی شاداب و باطراوت، تنها کافی است که لوسیون مخصوص صورت را خریداری کرده و نهایتاً پس از یک ماه استفاده، نتیجه بسیار عالی از آن بگیرید.

  1. مقدار استفاده از لوسیون صورت

نکته دیگری که باید موقع استفاده از لوسیون صورت مد نظر قرار دهید، مقدار استفاده از این محصول است. بیشتر مواقع مقدار استفاده از لوسیون‌های صورت روی آنها درج شده است و شما با خواندن دستورالعمل روی محصول، می‌توانید متوجه شوید که چقدر از لوسیون برای صورت شما مناسب است. بااین‌حال، مناسب‌ترین مقدار استفاده از لوسیون، به اندازه‌ای است که تمام قسمت‌های صورت شما مرطوب شود. در عین حال، این رطوبت نباید بیش از اندازه زیاد باشد و روی پوست باقی بماند.

  1. مدت زمان ماندگاری لوسیون روی صورت

میزان ماندگاری لوسیون روی صورت به نوع پوست، نوع لوسیون و محیط جغرافیایی بستگی دارد. یعنی اگر شما در یک محیط جغرافیایی خشک زندگی کنید، ممکن است ماندگاری لوسیون کمتر از مکان‌های مرطوب باشد؛ همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، شما باید حداقل چند دقیقه زمان بگذارید تا لوسیون به طور کامل جذب پوست شود. کمترین زمان ماندگاری لوسیون روی پوست صورت، حداقل یک دقیقه است. بعد از گذشت این بازۀ زمانی و تمیز کردن لوسیون، می‌توانید محصولات پوستی دیگر مانند مرطوب‌کننده، آبرسان و کرم ضد آفتاب را روی پوست اعمال کنید.

  1. نوع لوسیون برای صورت

لوسیون‌ها نمونه‌های مختلفی دارند و شما باید با توجه به فاکتورهای مختلف، از محصولات مناسب استفاده کنید. در حال حاضر لوسیون‌های موجود در بازار به شکل‌های اسپری، کرمی و مایع عرضه می‌شوند. بهترین شکل لوسیون‌ها برای اثربخشی بهتر روی پوست صورت، محصولات کرمی شکل هستند. این محصولات بافت بسیار غلیظی دارند و برای مالیدن آنها روی پوست، به هیچ وسیله دیگری به جز انگشتان خود نیاز ندارید. پس موقع خرید لوسیون حتماً به نوع آن توجه کنید و محصولی را بخرید که در بازه زمانی کوتاه‌تری جذب پوست می‌شود.

  1. انتخاب لوسیون بر اساس سن

در ابتدا نیز به اختصار گفتیم که اگر در سنین جوانی از لوسیون استفاده کنید، احتمال این‌که در میانسالی دچار عوارض پیری شوید، فوق‌العاده کمتر است. بااین‌حال، این اصلاً به این معنا نیست که افرادی که در سنین میانسالی به سر می‌برند، نمی‌توانند از لوسیون استفاده کنند. بلکه شما باید براساس سن خود، لوسیون مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال، کسانی که سن بالاتری دارند، باید از لوسیون‌های قوی‌تری برای شادابی پوست خود استفاده کنند. این در حالی است که افراد جوان‌تر با استفاده از لوسیون‌های ویتامینه، مواد مغذی را برای آینده به پوست خود می‌رسانند.

  1. انتخاب لوسیون بر اساس نوع پوست

حتی نوع پوست شما نیز می‌تواند در انتخاب لوسیون تاثیر بگذارد. به همین دلیل هر زمان که وارد مغازه شدید، بدون فکر کردن به نوع پوست خود یک لوسیون برندارید. در صورت استفاده از لوسیون نامناسب برای نوع پوست، نه تنها این محصول هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت، بلکه ممکن است عوارضی نیز برای شما به وجود بیاورد. از این رو، در ابتدا پوست خود را بشناسید و سپس با توجه به نوع پوست، لوسیون مناسب را انتخاب کنید.

  1. لوسیون صورت برای پوست خشک و حساس

لوسیون صورت برای پوست خشک محصولی است که بتواند خشکی‌های پوست را از بین برده و پوست شما را هیدراته کند. اگر شما پوست چربی داشته باشید و از لوسیون صورت برای پوست خشک استفاده کنید، چربی صورت شما بیش از اندازه افزایش می‌یابد. به همین دلیل این محصول فقط برای کسانی مناسب است که پوست خشک و کم آبی دارند. برای این افراد، لوسیون‌هایی که حاوی روغن جوجوبا و دانه آفتابگردان هستند، مناسب‌تر به نظر می‌رسند. این محصولات باعث می‌شوند که خشکی پوست از بین رفته و صورت مرطوب‌تر شود.

  1. لوسیون صورت برای پوست چرب و جوش‌دار

مهم‌ترین کسانی که باید دقت خیلی زیادی در انتخاب لوسیون داشته باشند، افرادی با پوست چرب و جوش‌دار هستند. این افراد باید لوسیون‌هایی را انتخاب کنند که بر پایۀ آب تولید شده‌اند. این محصولات باعث می‌شوند که چربی اضافی پوست از بین برود و PH پوست کاملاً تنظیم شود. افرادی که پوست چرب و جوش‌داری دارند، باید محصولی را انتخاب کنند که خیلی سریع جذب می‌شود. در این شرایط، محصولات حاوی وازلین و الکل اصلاً گزینه مناسبی برای این افراد نیستند.

  1. لوسیون صورت برای پوست مختلط

منظور از پوست مختلط، این است که پوست شما ترکیبی از چرب و خشک است. در این شرایط، برای انتخاب نوع لوسیون باید محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن ویتامین‌های مورد نیاز، پوست شما را مرطوب کند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، لوسیون‌های حاوی ویتامین C را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصولات برای افرادی با پوست معمولی و مختلط کاملاً مناسب هستند. چراکه هیچگونه احساس سنگینی روی صورت به وجود نمی‌آورند و همۀ افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از آن استفاده کنند.

لوسیون صورت برای پوست مختلط

  1. لوسیون صورت برای پوست نرمال

افرادی که پوست نرمال دارند، لازم نیست که خیلی خود را درگیر لوسیون کنند و می‌توانند راحت محصول موردنظر خود را انتخاب کنند. این افراد پوستی کاملاً نرمال و متوسط دارند و پوست آنها نه خیلی چرب و نه خیلی خشک است. به همین دلیل محصولات متفاوتی برای آنها در بازار وجود دارند. بهترین محصولات و لوسیون‌های صورت برای این افراد، محصولاتی هستند که روغن خیلی زیادی ندارند و در عین حال، رطوبت کافی را به پوست می‌رسانند. پس به طور کلی، انتخاب لوسیون برای این افراد کار چندان سختی نیست.

  1. تفاوت بین لوسیون با کرم مرطوب کننده

لوسیون‌ها با کرم‌های مرطوب کننده تفاوت‌های زیادی دارند. اگرچه هر دوی این محصولات باعث لطافت و شادابی پوست می‌شوند، اما نباید آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت. در ادامه، توضیح مختصری از مهمترین تفاوت‌های لوسیون با کرم‌های مرطوب کننده در اختیار شما قرار می‌دهیم. این تفاوت‌ها نشان می‌دهند که لوسیون‌ها دقیقاً از چه نظر با کرم‌ها متفاوت هستند و چرا نباید آنها را با یکدیگر اشتباه بگیرید.

  • در بافت کرم‌ها مقدار زیادی روغن و مقدار کمتری آب وجود دارند. این در حالی است که بیشترین مواد تشکیل‌دهندۀ لوسیون، آب است.
  • کرم‌های مرطوب‌کننده، غلظت بیشتری دارند و برای فصل‌های پاییز و زمستان نیز مناسب هستند.
  • پخش کردن لوسیون نسبت به کرم خیلی راحت‌تر است و شما می‌توانید آن را در سطح وسیع‌تری از پوست صورت پخش کنید.
  1. اهمیت استفاده از لوسیون صورت

استفاده از لوسیون صورت اهمیت بسیار زیادی در تقویت پوست و برطرف کردن خشکی صورت دارد. به‌گونه‌ای که اگر شما به‌صورت مداوم از این محصول استفاده کنید، می‌توانید پوست بسیار شفاف و در عین حال، بدون جوش و آکنه‌ای داشته باشید. در لوسیون‌های باکیفیت برند کامان تمام مواد مغذی موردنیاز وجود دارند. زمانی که این مواد به بافت پوست نفوذ پیدا می‌کنند، خشکی پوست صورت کاملاً از بین می‌رود. در نتیجه، رطوبت کافی باعث می‌شود که چین و چروک‌های ناشی از خشکی پوست از بین برود و پوست شما شفاف و سالم شود.

  1. جوانسازی پوست با لوسیون

با استفاده از لوسیون در سنین پایین‌تر، شما می‌توانید از بروز نشانه‌های پیری در صورت در سنین بالا جلوگیری کنید. البته گفتیم که افراد میانسال نیز می‌توانند از لوسیون‌های صورت استفاده کنند. افرادی با سن بیشتر از ۴۰ سال، می‌توانند از لوسیون‌های صورت حاوی ویتامین A استفاده کنند. وجود این ویتامین اهمیت زیادی در کاهش چین و چروک‌های پوست دارد. البته توجه داشته باشید که برای افزایش خاصیت جوانسازی پوست با لوسیون، بهتر است به اندازۀ کافی در طول روز آب بنوشید.

  1. لطافت و درخشندگی پوست با لوسیون

افرادی که پوست خشک و دهیدراته‌ای دارند، پوست آن‌ها به مرور زمان لطافت و درخشندگی خود را از دست می‌دهد. این امر باعث می‌شود که پوست، حالتی کدر داشته باشد. برای برطرف کردن این مشکل، لوسیون تاثیر بسیار زیادی دارد. مواد مغذی موجود در لوسیون باعث می‌شود که پوست شما خیلی شفاف و باطراوت به نظر برسد. حتی اگر پوست شما چندان تیره هم نباشد، همچنان باید از لوسیون استفاده کنید تا درخشندگی و لطافت آن حفظ شود.

  1. لوسیون برای جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه

بسته شدن منافذ پوست به‌خاطر مواد بی‌کیفیت، یکی از مهمترین دلایل ایجاد جوش است. حتی در بسیاری از افراد، خشکی پوست باعث ایجاد آکنه می‌شود. اما لوسیون می‌تواند تمام این مشکلات را برطرف کند. به طوری که هم منافذ پوست را باز می‌کند و هم خشکی آن را از بین می‌برد. به همین دلیل شما می‌توانید پوستی مرطوب و بدون جوش داشته باشید. با استفاده از لوسیون صورت، احتمال وقوع جوش و آکنه نیز بسیار پایین می‌آید.

  1. چه زمانی لوسیون‌ها بیشترین کارایی و جذب را دارند؟

پیش از این بهترین زمان استفاده از لوسیون صورت را به شما اعلام کردیم. بااین‌حال، برای این‌که لوسیون بیشترین عملکرد و جذب را داشته باشد، بهتر است که از آن در مواقعی استفاده کنید که پوست آمادگی بیشتری دارد. برای مثال، بعد از حمام بهترین زمان استفاده از این محصول است. علاوه بر این، شما می‌توانید قبل از ورزش کردن در فضای باز نیز از آن استفاده کنید. در ادامه، برخی از بهترین موقعیت‌ها برای جذب بهتر لوسیون را نام می‌بریم.

  1. استفاده از لوسیون بعد از حمام

زمانی که شما به‌تازگی از حمام بیرون می‌آیید، صورتتان همچنان رطوبت دارد. این رطوبت باعث می‌شود که مواد مغذی درون لوسیون به طور کامل جذب پوست شوند؛ بنابراین، بعد از حمام، بهترین زمان استفاده از لوسیون است. در این زمان بهتر است تا حد امکان صورت خود را با حوله خشک نکنید و زمانی که صورت هنوز کمی رطوبت دارد، از لوسیون استفاده کنید. بعد از حمام، منافذ پوست باز هستند و آمادگی زیادی برای دریافت مواد مغذی دارند.

  1. استفاده از لوسیون بعد از شیو کردن موهای زائد

یکی دیگر از زمان‌های بسیار مناسب برای استفاده از لوسیون، بعد از شیو کردن موهای زائد است. در این زمان، لایۀ رویی پوست شما از بین می‌رود و به نوعی لایه برداری می‌شود. به همین دلیل اگر در این زمان از لوسیون استفاده کنید، پوست شما به بهترین شکل ممکن آبرسانی می‌شود. همچنین اگر پوست حساسی دارید و غالباً بعد از شیو کردن صورتتان ملتهب می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از لوسیون استفاده کنید. زیرا لوسیون باعث جلوگیری از ایجاد التهاب می‌شود.

  1. استفاده از لوسیون قبل از ورزش

اگر اهل ورزش کردن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع ورزش، مقداری لوسیون روی صورت خود بزنید. بعد از استفاده از لوسیون نیز می‌توانید مقداری کرم ضد آفتاب با spf مناسب به پوست خود بزنید. این کارها باعث می‌شوند که پوست شما در عین نسوختن در برابر نور آفتاب، طراوت کافی را داشته باشد. به هیچ عنوان موقع ورزش کردن از کرم پودر و مواد آرایشی دیگر استفاده نکنید.

سخن پایانی

استفاده از لوسیون صورت یکی از بهترین کارهایی است که شما می‌توانید برای مراقبت از پوست خود انجام دهید. البته لازم است که نحوۀ استفاده از لوسیون صورت را نیز بدانید تا بتوانید نتیجه بهتری از این محصول بگیرید. استفاده از محصولات باکیفیت از برندهای معتبر، یکی از بهترین کارهایی است که شما می‌توانید برای محافظت از پوست خود انجام دهید. پس حتماً خرید و مصرف این محصول را در برنامۀ روزانه خود قرار دهید تا پوستی شاداب، باطراوت و درخشان برای خود به ارمغان بیاورید.

سوالات متداول درباره لوسیون صورت

      • بهترین زمان استفاده از لوسیون صورت چه زمانی است؟

بهترین زمان استفاده از این محصول، وقتی است که پوست شما هنوز رطوبت دارد. یعنی بعد از حمام و شیو کردن موهای زائد و همچنین قبل از ورزش کردن، زمان مناسبی برای مصرف این محصول است.

      • چگونه مطمئن شویم که لوسیون مناسبی برای صورت خود خریداری کرده‌ایم؟

موقع خرید لوسیون صورت باید به فاکتورهای زیادی مانند نوع پوست خود، سن، نوع لوسیون و سایر فاکتورهای این‌چنینی توجه کنید و همچنین از برند معتبری خرید کنید.

      • آیا می‌توان از لوسیون بدن و دست برای صورت استفاده کرد؟

به‌خاطر حساسیت زیاد پوست صورت، بهتر است از لوسیون بدن برای صورت خود استفاده نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *