0

2 روغن مناسب برای آفتاب گرفتن + آموزش استفاده

2 روغن مناسب برای آفتاب گرفتن + آموزش استفاده

استفاده از روغن مناسب برای آفتاب گرفتن باعث می‌شود که موقع قرارگرفتن در معرض نور خورشید، مشکلی برای پوست شما به وجود نیاید. در شرایط عادی، اگر بیش‌ازاندازه در معرض نور خورشید باشید، دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوید. در این شرایط نه‌تنها پوست شما برنزه نمی‌شود، بلکه خطرات دیگری نیز برای شما به وجود می‌آیند. به همین دلیل لازم است که حتما از روغن مناسب آفتاب گرفتن استفاده کنید تا مشکلات این‌چنینی به وجود نیایند. در ادامه مطلب، به‌طورکامل به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت.

یکی از تفریحات بسیاری از افراد در فصل تابستان در مناطق ساحلی، آفتاب گرفتن است. در این شرایط، اگر از روغن‌های مناسب برای آفتاب گرفتن استفاده نکنید، بدن شما دچار آفتاب سوختگی می‌شود. چراکه رطوبت داخل پوست از طریق آفتاب از بین می‌رود و پوست می‌سوزد. از طرف دیگر، روغن‌های بدن دارای مواد گیاهی زیادی هستند که پوست را تقویت و تغذیه می‌کنند. در نتیجه، با استفاده از آنها در برابر نور خورشید، تا حد خیلی زیادی مقاوم خواهید بود.

افراد زیادی به پوست‌های برنزه علاقه دارند و برای برنزه شدن در فصل تابستان، آفتاب می‌گیرند. در این شرایط، شما می‌توانید با استفاده از روغن مخصوص، کاری کنید که پوست شما زودتر برنزه شود. برای رسیدن به این هدف، روغن برنزه می‌تواند گزینۀ بسیار مناسبی برای شما باشد. با استفاده از روغن برنزه، شما تمام مواد مغذی موردنیاز را به پوست خود می‌رسانید. درعین‌حال، از آسیب‌دیدن پوست خود به‌خاطر اشعۀ ماورای بنفش خورشید جلوگیری می‌کنید.

روغن بدن چیست و چه تأثیری دارد؟

روغن مناسب برای آفتاب گرفتن روغنی است که در آن مواد مغذی و گیاهی زیادی وجود دارد. بیشتر مواقع از روغن‌های گیاهی متعددی مانند آرگان، نارگیل، آووکادو، زیتون و عصارۀ آلوئه‌ورا در روغن بدن استفاده می‌شوند. این روغن‌ها علاوه‌بر داشتن مواد بسیار مغذی برای پوست، باعث درخشندگی و طراوت پوست شما نیز می‌شوند؛ چراکه نه‌تنها از تبخیر رطوبت بدن جلوگیری می‌کنند، بلکه این رطوبت را درون پوست محبوس می‌کنند. در نتیجه، رطوبت پوست از بین نمی‌رود.

روغن بدن چیست و چه تأثیری دارد؟

همان‌طورکه می‌دانید، رطوبت اهمیت بسیار زیادی در طراوت و شادابی پوست دارد. در این شرایط، باید حتما از روغن‌هایی استفاده کنید که رطوبت پوست شما را بیشتر کنند. به‌علاوه، روغن بدن باعث می‌شود که از پوست در برابر نور خورشید محافظت شود. به این صورت که وقتی شما از روغن بدن استفاده می‌کنید، این روغن به‌عنوان نوعی ضدآفتاب نیز عمل می‌کند. در نتیجه، از آسیب دیدن پوست به‌خاطر نور خورشید جلوگیری می‌کند. همچنین پوست شما در بازۀ زمانی کوتاهی رنگ می‌گیرد و برنزه خواهید شد.

محصولات متنوعی برای برنزه‌کردن پوست وجود دارند؛ اما استفاده از روغن مناسب برای آفتاب گرفتن مزیت دیگری دارد. مهمترین مزیت استفاده از این محصول این است که نه‌تنها پوست شما را برنزه می‌کند، بلکه مواد مغذی، آبرسان و مواد مرطوب‌کننده را نیز به سطوح عمقی پوست شما می‌رساند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که افراد قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتما از روغن برنزه استفاده کنند. این روغن‌ها تاثیر بسیار زیادی روی سلامت، درخشندگی و زیبایی پوست شما دارند.

نحوۀ استفاده از روغن برای آفتاب گرفتن

حتی اگر شما بهترین روغن مناسب برای آفتاب گرفتن را هم بخرید، اگر نحوۀ استفاده از آن را بلد نباشید، نمی‌توانید به نتیجۀ مطلوبی برسید. به همین دلیل حتما به‌درستی از این محصول استفاده کنید. نحوۀ استفاده از روغن برای آفتاب گرفتن بسیار راحت است. تنها کافی است که مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید تا بتوانید نتیجۀ مطلوبی موقع استفاده از روغن بدن بگیرید. این مراحل عبارتند از:

  1. قبل از این‌که در معرض نور خورشید قرار بگیرید، بدن خود را به طور کامل بشویید. هیچ‌گونه مواد آلوده و آرایشی نباید روی پوست شما باشد.
  2. در قدم بعدی، با استفاده از یک حوله یا پارچه لطیف و تمیز، پوست خود را خشک کنید.
  3. بعد از این‌که پوست به طور کامل خشک شد، مقداری از روغن بدن را به کف دست خود ریخته و به همه نقاط بدن خود بمالید.
  4. هر قسمتی از بدن شما که در معرض نور خورشید است، باید به روغن بدن آغشته شود.
  5. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید روغن بدن را اطراف چشم‌های خود بزنید. چراکه در بیشتر افراد حساسیت ایجاد می‌کند.
  6. هر بار که به‌خاطر تعریق شدید یا عوامل دیگری مانند شنا، روغن از روی بدن شما پاک شد، بار دیگر آن را تجدید کنید.

بهترین زمان استفاده از روغن برنز

همان‌طورکه پیش‌ازاین نیز گفتیم، بهترین زمان استفاده از روغن برنز، قبل از بیرون رفتن از منزل و آفتاب گرفتن است. به‌خصوص اگر قصد دارید برنزه شوید، باید حتما این نکته را رعایت کنید. پس حداقل ۲۰ دقیقه قبل از این‌که منزل خود را ترک کنید، از روغن برنز استفاده کنید. همچنین اگر چندین‌بار در طول روز قصد آفتاب گرفتن داشتید، باید قبل از هر یک از این دفعات، بدن خود را به روغن برنز آغشته کنید. در این صورت، می‌توانید پوستی برنزه و بسیار زیبا داشته باشید.

بهترین روغن‌های بدن برای آفتاب گرفتن

مهمترین نکته‌ای که باید موقع خرید روغن مناسب برای آفتاب گرفتن به آن توجه کنید، هدفی است که قصد دارید از آن بگیرید. مثلا آیا شما فقط می‌خواهید از پوست خود در برابر اشعه خورشید محافظت کنید یا قصد برنزه شدن دارید؟ زیرا محصولات هر یک از این موارد با یکدیگر متفاوت هستند. در وبسایت رسمی کامان انواع روغن‌های بدن برای آفتاب گرفتن وجود دارند که با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این محصولات، به وبسایت رسمی کامان مراجعه کنید.

بهترین روغن‌های بدن برای آفتاب گرفتن

روغن برنز کامان

روغن برنز کامان یکی از بهترین و معتبرترین روغن‌ها برای بدن به شمار می‌آید که دارای مواد آبرسان و مرطوب‌کننده است. در این محصول ویتامین‌های موردنیاز برای تغذیه پوست وجود دارند و به طراوت و شادابی پوست کمک بسیار زیادی می‌کنند. نکته مثبت درباره این روغن‌ها، جذب بسیار سریع آنها است. به همین دلیل خیلی راحت می‌توانید از آن استفاده کرده و سریعا به زیر آفتاب بروید. با استفاده از این محصول، پوست شما حالتی طلایی به خود خواهد گرفت و بسیار زیبا و جذاب خواهد شد.

برخی از مهمترین ترکیبات موجود در این روغن، شامل مواردی مانند روغن آرگان، بادام، نارگیل، سویا، آفتابگردان، عصارۀ هویج و ویتامین E هستند. همچنین این روغن دارای spf 5 است و از پوست شما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت می‌کند. از دیگر مزایای قابل‌توجه این روغن برنزه، می‌توان به خاصیت مرطوب‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی آن اشاره کرد.

روغن بدن کامان

اگر به دنبال بهترین روغن مناسب آفتاب گرفتن می‌گردید تا بتوانید به نتیجۀ مطلوبی برسید، باید روغن بدن کامان را به شما پیشنهاد کنیم. این روغن در کنار داشتن مواد بسیار مقوی برای آبرسانی و تقویت پوست، به ترمیم پوست نیز کمک قابل‌توجهی می‌کند. به همین دلیل اگر هرگونه التهاب و سوختگی در پوست شما وجود دارد، می‌توانید به‌صورت منظم از این روغن استفاده کنید تا از نتیجۀ نهایی آن غافلگیر شوید. بهترین زمان استفاده از روغن بدن کامان، بعد از حمام و زمانی است که پوست شما هنوز رطوبت کمی دارد.

بدین منظور، می‌توانید از روغن بدن کامان در قسمت‌هایی از بدن خود که دچار خشکی بیشتری هستند، استفاده کنید. برای مثال، مقدار کمی از آن را به نواحی مختلف بدن خود مانند آرنج، پاشنه پا، زانو و قسمت‌های این‌چنینی بزنید. همچنین بسیاری از پزشکان متخصص پوست به خانم‌های باردار پیشنهاد می‌کنند که برای جلوگیری از ایجاد ترک در نواحی شکم خود، از روغن بدن استفاده کنند. در این شرایط، روغن بدن کامان می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

در وبسایت رسمی کامان اطلاعات کامل این روغن بدن وجود دارد. باتوجه‌به این اطلاعات، می‌توان گفت که در این محصول انواع مواد مغذی مانند ویتامین E، کوانزیم کیوتن، روغن‌های جوجوبا، اسطوخودوس، بابونه، آرگان، کاکائو و همیشه بهار وجود دارند. همچنین در وبسایت رسمی کامان می‌توانید خواص مهم این محصول را نیز مشاهده کنید. شما می‌توانید از آن به‌عنوان لوسیون بعد از حمام نیز استفاده کنید. حتی برخی از افراد برای درخشندگی پوست خود، نیم ساعت قبل از حمام از این محصول استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعاتی درباره بهترین روغن مناسب برای آفتاب گرفتن در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، برای آفتاب گرفتن به شیوۀ درست، باید حتما از محصولات پوستی مناسب استفاده کنید. در این شرایط، استفاده از روغن بدن و روغن برنزه‌کننده می‌تواند گزینۀ بسیار مناسبی برای شما باشد. تنها کافی است که به‌اندازۀ لازم از این محصول استفاده کنید و حتماً قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آن را به بدن خود بزنید. در این صورت، به نتیجۀ مطلوبی از این محصول دست پیدا خواهید کرد.

سؤالات متداول

  • چرا باید قبل از آفتاب گرفتن از روغن استفاده کنیم؟

خورشید دارای اشعه‌های مضری است که به پوست آسیب می‌رساند و باعث پیری زودرس می‌شود. به همین دلیل باید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از روغن‌های مناسب آفتاب گرفتن استفاده کنید.

  • چگونه از روغن مخصوص بدن استفاده کنیم؟

برای استفاده از این محصول، تنها کافی است که در ابتدا پوست خود را تمیز کنید و سپس مقداری از روغن را به همه قسمت‌های بدن خود بزنید. بخش‌هایی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید هستند، باید بیشتر به روغن برنز آغشته شوند.

  • بهترین زمان استفاده از روغن برای آفتاب گرفتن چه زمانی است؟

شما باید حداقل ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بدن خود را به روغن برنز آغشته کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *